Waarom zóu je eigenlijk? En wat héb je eraan?

 

Ben jij ooit wel ‘s een tekst tegengekomen waarvan je meteen dacht: ‘Oh, vertel me daar ‘s wat meer over.’ Of ‘Dat wil ik ook.’ Of ‘Wat een leuk idee: kan ik aanhaken?’

 

Dát is de kracht van een sprankelend verhaal. Met een sterke tekst kun je mensen ráken en in beweging krijgen. Verbindingen leggen. Laten zien wie je bent, waar je voor staat. En waar je áchter staat.
Als je dat geloofwaardig, eigen en herkenbaar kunt uitleggen, heb je een streepje voor.
Zeker in een wereld waarin alles en iedereen om aandacht schreeuwt.

 

 


 


“Wat ís ‘copywriting’ eigenlijk precies?”
Copy draait simpelweg om de woorden die je kiest om te mensen in beweging te brengen. Om te overtuigen. Om vertrouwen op te bouwen. Om mensen enthousiast te maken en ze verder te helpen.
De woorden waarvan je wilt dat ze iets dóen. Je bént dus allang copywriter.
(Bedenk maar eens hoeveel je dagelijks schrijft: Instagram, Facebook, Twitter, e-mail, anyone?!).
Misschien alleen nog niet zo’n geoefende. 

 

“Wat kunnen woorden voor mij doen?”
De juiste woorden maken het verschil tussen ‘Neuh…’ en ‘Jeuj!’. Tussen gegrepen worden of juist heel hard weglopen. Sprankelende woorden bepalen of mensen áán- of afhaken. Of ze incidenteel eens voorbijkomen of uitgroeien tot loyale liefhebbers van jouw werk. Omdat ze zich aangetrokken voelen tot jóu. Tot je ideeën, je plannen, je organisatie, je dromen. Als je je dát realiseert, begrijp je vast waarom het zo belangrijk is om je woorden zorgvuldig te kiezen. En de júiste woorden te vangen.

 

“Waarom zou ik een expert inschakelen?”
Een professional kan je helpen om tot uitdrukking te brengen wat misschien al wel in je hoofd zit, maar (nog!) niet vanzelfsprekend uit je handen rolt. Om op te schrijven wat jij bedoelt. En je woorden het zware werk te laten doen. Dat levert je heel wat op!

Een sprankelend verhaal…

 

  • maakt je zichtbaar. Overal. En altijd.
  • geeft je het vertrouwen om je expertise te delen met mensen die daarom springen!
  • zorgt dat je meer klanten trekt. En de júiste klanten trekt.
  • klinkt als ‘jij’.
  • is echt en eigen. Overtuigend zonder opdringerig te zijn.
  • prikkelt, kriebelt en ráákt.
  • is fris in plaats van bevroren.
  • zorgt ervoor dat klanten jóu in hun hart sluiten.
  • laat mensen warm lopen voor wat jij ze te bieden hebt.
  • spreekt vloeiend ‘Ja, graag!’